İsrail ateşkese rağmen yine saldırdı

İsrail, bölgedeki ateşkese ve Lübnan’ın da dahil edildiği belirtilen ABD-İran mutabakatına rağmen saldırını sürdürdü. Lübnan resmi ajansı NNA’nın haberine göre, İsrail ordusu Nebatiye’ye bağlı Haddasa beldesine topçu saldırısı düzenleyip çevreyi makineli silahlarla taradı. Yatir beldesinde ise kamikaze insansız hava aracının (İHA) infilak etmesi sonucu 1 kişi hafif yaralandı. İsrail ordusu ayrıca Yukarı Nebatiye beldesinin Deyr Mahallesi’ndeki açık bir araziyi güdümlü füzeyle hedef aldı. İsrail topçusu güneydeki Yatir beldesinin çevresine saldırılar düzenlerken, Beraşit beldesinin çevresinin fosforlu mühimmatla hedef alınması sonucu yangın çıktı. Öte yandan İsrail ait bir İHA, başkent Beyrut semalarında alçak irtifada uçuk gerçekleştiriyor. İsrail ordusunun, Nebatiye’ye bağlı Keferruman beldesi…

İsrail’den ABD’ye görülmemiş tehdit

ABD ile İran arasında devam eden diplomatik görüşmeler ve taraflar arasında sağlandığı belirtilen mutabakat, İsrail’de tartışmaları beraberinde getirdi. İsrail Kültür ve Spor Bakanı Miki Zohar, Washington yönetiminin İran’ın oluşturduğu tehdidi yeterince ciddiye almadığını savundu. Yaptığı açıklamada ABD’nin İran konusundaki yaklaşımını eleştiren Zohar, Tahran yönetiminin bölgesel politikalarının ve nükleer faaliyetlerinin göz ardı edildiğini ileri sürdü. İsrailli Bakan, Washington’ın mevcut tutumunun İsrail’in güvenlik kaygılarını gidermediğini ifade etti. “YAKIN GELECEKTE ÇATIŞMA ROTASINA GİRECEK” Washington-Tahran hattındaki anlaşmanın İsrail’in kırmızı çizgilerini ihlal ettiğini ima eden Zohar, ABD ile İsrail’in karşı karşıya geleceği bir dönemin yaklaştığını ileri sürerek adeta bir rest çekti: “ABD yakın gelecekte İsrail…