Mehmet Şimşek: Türkiye’yi Vergi Alanında Küresel Bir Merkez Haline Getireceğiz
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde gerçekleştiren “Türkiye Yüzyılı: Yatırım İçin Güçlü Merkez Programı” basın toplantısında önemli açıklamalarda bulundu. Bu program, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından daha önce duyurulmuştu ve Şimşek, bu girişimi “tam anlamıyla bir ekonomik konumlanma” olarak tanımladı. Şimşek, Türkiye’yi uluslararası alanda Singapur, Hong Kong ve Hollanda gibi ülkelerle aynı seviyeye taşıma hedefinde olduklarını belirterek, “Vergi mimarisinde küresel ölçekte en üst ligde yer almak istiyoruz ve 20 yıllık bir öngörülebilirlik sunuyoruz. Bu, basit bir teşvik paketi değil; gerçek bir ekonomik stratejidir.” ifadelerini kullandı. Yatırımcıları Türkiye’ye çekmek adına sunduğu radikal vergi reformu paketinde, ihracatçılar ve doğrudan yabancı…