Elektrikli Dacia ‘dolaylı’ yoldan gelebilir

Bundan 2 yıl önce logosunu değiştirerek marka kimliğini yenileyen Rumen üretici Dacia, model gamını yenileme çalışmalarına da hız verdi.

2020 yılında Sandero ailesini ve 2021 yılında da Duster’ı yenileyen üretici, 2022’de ise Jogger modelini tanıttı.

İçten yanmalı motora sahip modellerinin haricinde, elektrifikasyon çalışmalarını da hızlandıran Renault Grubu’nun Rumen temsilcisi Dacia, ilk tam elektrikli otomobili Spring’i ise 2021 yılında görücüye çıkardı.

Fakat, aradan geçen 2 yılda Türkiye’de satışa sunulmayan Spring, markanın yeni kimliği ve yeni elektrik güç ünitesi ile ülkeye gelmek için gün sayıyor.

Hatırlanacak olursa, ilk tanıtımı yapıldığında 33 kW (45 beygir) güç üreten bir elektrik motoruyla ortaya çıkan Spring, Türkiye’ye ise 48 kW (65 beygir) güç üreten yeni elektrik motoruyla gelecek.

Güncellenmiş Spring’i, Avusturya’nın başkenti Viyana’da düzenlenen bir etkinlikte deneyimleme şansımız oldu. Marka yetkililerinin yaptığı açıklamaya göre, Spring’in yeni güç ünitesi öncüsünden yüzde 28 daha iyi hızlanıyor.

Buna göre, 33 kW’lık versiyon 0’dan 100 km/s hıza 19.1 saniyede çıkarken, 48 kW’lık yeni versiyon ise 0’dan 100 km/s hıza 13.7 saniye içerisinde ulaşıyor.

Öte yandan, Spring’in yeni güç ünitesi ile WLTP karma döngüsünde 220 kilometre, WLTP şehir içi döngüsünde 310 kilometre menzile sahip olduğu açıklanıyor.

‘EN UCUZ ELEKTRİKLİ OLACAK’

Avusturya’da etkinlikte Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş ile temaslarımız oldu.

Spring’in Çin’de üretilmesi, otomobilin Türkiye’ye gelirken ek gümrük vergisi tabi olmasına yol açıyor. Mart ayında yapılan düzenleme ile, Çin’den ithal edilen elektrikli otomobillere yüzde 40 ek vergi uygulanmaya başlanmıştı.

Bu kapsamda, otomobilin fiyatının ek vergi sebebiyle ne kadar arttığına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş bir rakam paylaşmadı. Çağdaş, “Her şeye rağmen Spring’i Türkiye’nin en ucuz elektrikli otomobili yapmak istiyoruz. Bu konuda markanın da bize desteği söz konusu. Dacia, Türkiye’nin yüksek potansiyelinin farkında” dedi. Çağdaş, özellikle filolarda Spring için yüksek talep aldıklarını belirterek, pazar hakkında da öngörülerini paylaştı.

Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş, “Pazarın bu kadar yüksek olmasında yatırım amaçlı satışların rolü büyük. Seçimden sonra yatırım amaçlı satın alınan otomobil sayısında düşüş bekliyoruz. Yıl sonunda toplam pazar 750 bin adedi görecektir” ifadelerini kullandı.

Çağdaş’ın verdiği bilgiye göre, Spring’in Türkiye geliş tarihi ise Temmuz olarak belirlendi.

TÜRKİYE’YE ‘DOLAYLI’ YOLDAN GELEBİLİR

Türkiye’ye Çin’den ithal edilen elektrikli otomobillere uygulanan yüzde 40 ek vergi hakkında değerlendirmelerde bulunan Dacia’nın Ürün Performans Direktörü Lionel Jaillet, Spring için bu konuda alternatif çözümler üzerinde çalıştıklarını söyledi.

Çalışmaları hakkında detaylı bilgi vermeyen Jaillet, Dacia’nın ilk elektrikli otomobili Spring’i Çin’deki fabrikadan çıktıktan sonra Türkiye’ye ‘dolaylı’ bir şekilde gönderebileceklerini söyledi.

Bu açıklamadan, Spring’in, Çin’den önce Dacia’nın genel merkezinin bulunduğu Romanya’ya, oradan ise Türkiye’ye ithal edilerek ek vergiye maruz kalmayacağı çıkarımı yapılabilir.

Dacia’nın bu konuda henüz resmi bir açıklaması olmadığını belirtelim.

Çinli Leap Motor’un Türkiye’de önceki hafta satışa sunduğu ilk modeli olan T03’ün, ek vergi sebebiyle fiyatının 200 bin TL kadar arttığını hatırlatalım.

FARKLI PAZARLARDA FARKLI LOGOLAR İLE SATILIYOR

Spring, Türkiye’ye Spring model ismi ve elektrikli güç seçeneği ile gelecek olsa da, otomobil farklı pazarlarda farklı motorlar ile de satılıyor.

Renault’un 2015 yılında Hindistan için geliştirdiği içten yanmalı motora sahip modeli Kwid altyapısında yükselen Dacia Spring’in, Çin’de ise yine Renault logolu City K-ZE isimli bir kardeşi daha bulunuyor.

Çinli üretici Dongfeng de, Dacia Spring’i ‘Nano Box’ ismi ile kendi ülkesinde satışa sunuyor.

Spring’in aynı fabrikada üretildiği diğer kardeşleri ise şu şekilde; Aeolus EX1, Fengxing T1, Fengguang E1 ve Venucia e30.

Renault, Çinli üretici Dongfeng ile yürüttüğü ortaklıktan 2020 yılında çekilmişti. Dacia Spring ise, Renault’un ittifak ortağı Nissan’ın Dongfeng ile kurduğu ortak girişim şirketinde üretiliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir