‘Milletin cebinden alıp Cengiz’e veriyorlar’

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda Yolcu Garantileri Tutmadı

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda son 9 yıldır yaşanan yolcu garantisi sorunları devam ediyor. 2022-2023 dönemi için 8 milyon yolcu garantisi verilmesine rağmen, beklenenin çok altında kalarak 2 milyon 938 bin kişiye ulaşıldı. Garı tercih etmeyen 5 milyon 61 bin vatandaş için ise Devlet Hazinesi tarafından Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine milyonlar ödendi. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) denetim raporu Meclis KİT Komisyonu’nda görüşülürken, CHP Çorum Milletvekili Mehmet Tahtasız bu durumu sert bir şekilde eleştirdi.

Mecliste yaptığı konuşmada Tahtasız, “Vatandaşlar garı kullansalar da kullanmasalar da, Hazine’den alınan paraları Cengiz’e aktarıyorsunuz. Bu iktidar döneminde halkımız, garip bir modelle karşı karşıya kaldı. Yolcu garantisi gibi uygulamalar, halkın cebine zarar veriyor” dedi. Ayrıca, “ATG Gar işletmesi gibi sarayın yandaş müteahhitleri, ballı ihalelerle sürekli öne çıkıyor” ifadesini kullandı.

Mehmet Tahtasız’a göre, yılda 8 milyon yolcu garantisi verilen Ankara YHT Garı’nda sürekli sapmalar yaşanıyor. 2022-2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu garantisine ulaşılamazken, sadece 2 milyon 938 bin yolcu bu garı tercih etti. Bu durum, devletin şirketlere ödemesi gereken milyonlarca liralık bir maliyet oluşturdu.

Yıllık 2.8 Milyar TL Garanti Ödendi

Ekim 2022-Ekim 2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu rakamı tutmayarak 2 milyon 938 bin 421’e geriledi. Bu nedenle Hazine, garı kullanmayan 5 milyon 61 bin 579 kişinin ücretini ödeyerek şirketlere milyonlarca lira aktardı. Devlet, bu durum için kurulan ortaklığa 2023 yılında 409 milyon 528 bin TL ödedi. Ayrıca, 2020 yılında verilen garantiler de tutmamış ve sadece 740 bin yolcu garantisine ulaşılmıştır. Bu durumda, Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine 7.5 milyon dolar daha ödendi.

2016 yılında açılan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı, yıllardır beklenen yolcu sayısına ulaşamamaktadır. Garın maliyeti, Kolin, Cengiz ve Limak şirketlerine 235 milyon dolara mal oldu. Mehmet Tahtasız, son 8 yılda şirketlere 81 milyon 822 bin dolar ödendiğini ve bu durumun 2036 yılına kadar devam edeceğini belirtti.

Bu kara delik ancak 2036’da sona erecek.

Related Posts

Bakan Şimşek ‘zırt pırt revize edemeyiz’ demişti: Enflasyon tahminleri kaç kez değişti?

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, ekonomik programın hedeflerine ilişkin açıklamalarda bulundu. “Biz yatırım bankası değiliz, devletiz. Zırt pırt rakam revize edemeyiz” diyen Şimşek’in bu açıklaması, kendisinin ve Merkez Bankası’nın enflasyon beklentilerinde daha önce pek çok kez revizeye gitmiş olması nedeniyle dikkat çekti.

Limak maaşları ödemedi: Merkez Bankası’nın inşaatında çalışan işçiler eyleme başladı

İktidara yakınlığıyla bilinen Nihat Özdemir’in sahibi olduğu Limak şantiyesindeki inşaat işçileri maaşları ödenmediği için eyleme başladı.

BIST 30 haftaya yüzde 0,2 düşüşle başladı

BIST 30 endeksine dayalı nisan vadeli kontrat, haftanın ilk işlem gününe yüzde 0,2 düşüşle 10.333 puandan start verdi. Cuma günkü yüzde 0,7’lik gerilemenin ardından akşam seansında da momentumunu koruyan kontrat, S&P’nin kredi notu teyidi ve ABD bilanço-veri gündemiyle şekillenen küresel risk iştahı altında işlem görüyor.

Yılın ilk 3 ayında 3,1 milyon doları aşan hamsi ihracatı

Türkiye’den yılın ilk çeyreğinde yapılan hamsi ihracatı 3 milyon 143 bin 252 dolara ulaştı.

Avustralya hükümetinden ücretsiz sağlık yardım hattı

Avustralya’nın İşçi Partisi hükümeti, 3 Mayıs’ta yapılacak genel seçimleri kazanması halinde, hayat pahalılığının temel sorun olacağı ülkenin evrensel sağlık sistemini ücretsiz tıbbi danışma hattı ve tele sağlık hizmetiyle güçlendirme sözü verdi.

Şimşek ABD temaslarını değerlendirdi

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Uluslararası Para Fonu (IMF)-Dünya Bankası Bahar Toplantıları için gittiği ABD’de bir haftada 60’tan fazla toplantı yaptığını bildirdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir