Türkiye beyaz eşya sanayisi son iki yıldır ihracat pazarlarında ciddi bir daralma yaşıyor. İhracattaki kaybı iç pazarla kısmen telafi eden sektör, ihracatta rekabet gücünü zorlayan girdilerde teşvik desteği talep ediyor.
Sektöre ilişkin 2024 yılının verilerini değerlendiren Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) Başkanı Gökhan Sığın, iç satışların yüzde 7 artarak 10 milyon 175 bin adede ulaşırken, ihracatta ise gerileme trendinin devam ettiğini ve önceki yıla kıyasla yüzde 3 oranında düşüş yaşandığını aktardı.
“ÜLKEMİZİN İHRACATINI DESTEKLEYEN POLİTİKALARDAN GERİ ADIM ATILMAMASI BÜYÜK ÖNEM TAŞIYOR”
İhracatta son iki yıldır devam eden düşüşe işaret eden Sığın, gelinen noktada ihracat hacminin pandemi önceki döneme yaklaştığını belirtti.
İhracattaki küçülmenin sektör açısından kritik bir eşiğe ulaştığına vurgu yapan Sığın, “İç piyasada kaydedilen büyümeye rağmen 2024’te toplam pazar büyüklüğü hafif bir düşüşle neredeyse aynı kaldı. Sektörü dış pazarlardaki dalgalanmalardan koruyan en önemli etmen her daim iç pazar canlılığı oldu. Sektörümüz şu ana kadar kapasite kullanımı ve istihdamda bir daralma göstermedi. Ancak, son iki yıldır ihracatta önemli kayıplar yaşıyoruz. Küresel piyasalarda çok önemli bir iyileşmenin beklenmediği gerçeği de göz önünde bulundurulduğunda, ülkemizde ihracatı teşvik edici politikalara daha fazla ihtiyaç duyulan bir dönemdeyiz. Özellikle altını çizmek isteriz ki, uzun yıllar içinde ülke olarak elde ettiğimiz kazanımları korumak en büyük önceliğimiz olmalı. Ülkemizin ihracatını destekleyen politikalardan geri adım atılmaması büyük önem taşıyor” diye konuştu.
“ENERJİ VERİMLİLİĞİ OLAN BUZDOLABI YÜZDE 16 TASARRUF SAĞLIYOR”
Sektörün üretim yapısının korunmasına yönelik endişelerinin sürdüğüne değinen Sığın, “Enerji verimli ürünlerin kullanılması halinde sürekli çalışan bir buzdolabı ürününü ele aldığımızda 2014’te kıyasla bugün yüzde 16 enerji tasarrufu sağlandığı görülüyor. Enerji verimli ürünlerin piyasada yaygınlaşmasıyla doğal kaynakların korunmasına, üretim ve ihracata destek olunacak. Bu tür ürünlere teşvikin milli servete katkı sağlayacağına inanıyoruz” dedi.
More Stories
Ordu Üniversitesi’nin Uluslararası Projesi
Mocaverse Türkiye’ye geliyor! Animoca Brands, The Sandbox ve Chiliz güçlerini birleştirdi
Gümüş fiyatları son 90 günün zirvesine çıktı